maandag 4 juni 2012

Joop Zoetemelk classic 2012

Op 17 maart een overgebleven ticket overgenomen van een afwetende collega van Idsert. Deze tocht loopt door het groene hart vanaf Leiden een ritje van 75 km door de groene streek.
Als je bekend bent met ritjes door het groene hart dan hoef je het voor de sightseeing niet meer te doen. Ook al blijft het een mooi gebied om in te fietsen als het weer een beetje meewerkt. Voor mij was deze rit een inlijving van het nieuwe seizoen, aangezien ik in de winter 2 a 3 keer per week een uurtje trainde op de Tacx. Dat een tacx goed meewerkt om vermogen op te bouwen dat is één ding wat zeker is. Na een klein half jaar erg druk te zijn geweest met verhuizen en alles wat er bij komt kijken begon ik eind januari weer op de tacx te trainen. Ik begon met een duurtrainingsvermogen (D3-zone) van zo'n 235 watt wat na zo'n 4 weken weer richting het normale niveau van 300 watt ging en later 320 watt D3 werd. Dit zijn een beetje normale waardes voor mijn doen. Wat ik met de tacx niet echt kon trainen was lange duur training van 100+ km, dit is later tot stand gekomen met de langere buitenritten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten