dinsdag 16 juni 2009

Sportlabtest / inspanningstest / wielrennen

Ik heb mijn inspanningstest maandag 8 juni in Amsterdam gedaan bij het sportlab van het universitair sportcentrum.

Resultaten
vo2max
71 ml/kg/min
maximum power 378 watt
watt/kg: 5,4
max hartslag 199 slagen / minuut

Anaƫrobe drempel
340 watt
4,8 W/kg
hartslag 193 slagen per minuut

Wingate test (sprinttest)
35 seconden lang.

gemiddeld 648 watt: 9,1 watt/kg
5s max: 813 watt , 11,4 watt/kg
laatste 5sec: 559 watt , 7,8 watt /kg

Wat ik over de resultaten denk ?
Het belangrijkste doel was te weten komen welk vermogen ik op mijn omslagpunt fiets, dat blijkt kijkend naar vermogen met 4,8 watt/kg op het niveau van goede amateurwedstrijdrenners te horen (ik rijd zelf overigens geen wedstrijden, nog niet iedergeval). De resultaten kunnen niet zomaar zeggen dat je iedereen kapot kan rijden aangezien snel door bochten gaan, sprinten, strategie ed. ook enorm belangrijk zijn.

Mijn vo2max van 71 ml/kg/min blijkt ook in de categorie: top, te vallen. Vanaf 80 wordt je vo2max als wereldtop beschouwd. (Lance Armstrong 81)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten